رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس سازمان پدافند غیر عامل: زنان می‌توانند در پدافند غیرعامل نقش محوری و اساسی داشته باشند

12:14 - 15 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۱۸۲۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس سازمان پدافند غیر عامل با تاکید بر نقش مهم دفاعی زنان در فضای جدید تهدیدات دشمن گفت: زنان می‌توانند در پدافند غیرعامل نقش جدی، محوری و اساسی داشته باشند.
- سردار غلامرضا جلالی در نشست «زنان و پدافند غیرعامل» گفت: موضوع زن و دفاع از کشور و انقلاب اسلامی بسیار مهم و جدی است. در این جلسه تلاش شد گوشه‌هایی از کارکرد‌های زنان در حوزه دفاع از انقلاب اسلامی با توجه به وسعت جایگاه آن بیان شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تهدید‌های مختلفی مواجه است گفت: دفاع در برابر این تهدید مرد و زن نمی‌شناسد. شکل تهدید‌ها تغییر کرده است و در این شرایط تولید قدرت دفاعی و بازدارندگی اهمیت زیادی دارد.
 
وی با اشاره به تغییرات غذایی، اظهار داشت: غذای حلال اثرات جسمی و روحی بسیار مهمی در وجود انسان دارد، تأمین سفره غذایی مناسب حلال و سالم وظیفه زنان در خانواده است.

جلالی با تاکید بر اهمیت الگوی سبک زندگی در خانواده‌ها گفت: وارد جنگ اقتصادی شده‌ایم که عوامل پیشران و هدف آن مردم است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل اضافه کرد: جهاد دفاعی در برابر تهدیدات، تکلیف و حکم دینی است و امروز با توجه به تغییر نوع تهدیدات در حوزه جمعیت و سبک زندگی، زنان نقش مهم و اصلی دفاعی دارند.

وی تصریح کرد: زنان می‌توانند در پدافند غیرعامل نقش جدی، محوری و اساسی داشته باشد و اکنون نیز در حوزه پدافند سایبری و زیستی فعال هستند و حضور دارند.
 
جلالی اظهار داشت: خواهر شهید ابراهیم هادی نقش رسالت گونه در بیان ابعاد شخصیت این شهید بزرگوار و قهرمان داشتند و این رسالت را ادا کردند.
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل تأکید کرد: تهدید نظامی، اولویت اول تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران نیست و این تهدید ابعاد دیگری در حوزه نرم دارد و یکی از محور‌های این نبرد، در بحث جمعیت است.
 
جلالی اضافه کرد: محور اصلی قدرت دفاعی، نیروی انسانی است و موضوع «جمعیت»، مورد تاکید مقام معظم رهبری است، قانون جوانی جمعیت و صیانت از خانواده در مجلس یازدهم به تصویب رسیده و تکالیف دستگاه‌ها را مشخص کرده است.
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل ادامه داد: انتظار ما از دولت انقلابی این است که این قانون را به صورت برنامه‌های اجرایی به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کند.
 
وی با اشاره به اینکه اقتصاد، خانواده، جمعیت و ... از ابعاد جنگ ترکیبی دشمن علیه کشورمان است نگاه به خرید کالای ایرانی را از اقدامات مؤثر در مقابل این نوع جنگ برشمرد و گفت: به طور مثال گاندی در هند برای مقابله با استعمار انگلیس، بر مصرف داخلی تاکید داشت.
 
جلالی بر نقش مهم زنان در مقابله با این مدل تهدید تأکید کرد و افزود: باید تهدید و مدل‌های دفاع را شناخت، نگاه به جایگاه زن در دنیا با اسلام متفاوت است، غربی‌ها، زن را به عنوان کالا نگاه می‌کنند، اما نگاه اسلام و انقلاب اسلامی به جایگاه زن، ارزشی است.
 
وی با بیان اینکه دشمن در بحث هک کردن شبکه سوخت کشور، دنبال آسیب رساندن به مردم و دعوت آن‌ها به اغتشاش بود، مردم و مسئولان هوشیارانه عمل کردند و نقشه دشمن خنثی شد.
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به اینکه آمادگی در مقابل تهدید برای کشور اهمیت زیادی دارد، اظهار داشت: سند «زنان و پدافند غیر عامل»، باید اجرا شود تا شاهد موفقیت‌های زیادی باشیم.

 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *